maandag 4 augustus 2014

ABC-challenge: A t/m E

Het was alweer december 2013 toen ik met mijn Day Zero Project begon. En in mijn DZP staat het doel: van elke letter van het alfabet een foto maken. En ik moet zeggen dat daar aardig wat variaties mee kunnen zijn van hoe je het uitvoert. Ik heb er best lang over gedaan om erachter te komen hoe ik dit wou doen, maar ik ben eruit. Ik heb besloten dat ik bij elke letter een foto maakte die bij me past. En zo komen er steeds een paar letters bij. Vandaag de letters A B C D en E, met een toelichting waarom het woord dat ik heb gekozen bij me past. En ook heb ik alleen maar foto's gebruikt waar ik écht trots op ben. Dit is dan ook de rede waarom het zo lang duurt voor ik een update hiervan heb.

Aardbeien

Ik heb het woord aarbeien gekozen, omdat aardbeien echt mijn favoriete fruit is naast mango. Ook omdat er zoveel verschillende dingen van worden gemaakt: aardbeienjam, broodje aardbeien (!), aardbeientaart, ijsjes en nog veel meer. Dit is trouwens een foto van toen ik een soort zussendagje had met mijn lieve zus. Ze is in april uit huis gegaan en sindsdien zien we elkaar een stuk minder. Ik heb deze foto gekozen bij aardbeien omdat de aardbeitjes gewoon subtiel terug komen. 

Benzey

Benzey maakt al ruim 6 jaar een deel van mijn leven uit. En ik ben echt dol op hem. Eerst was mijn letter B iets heel anders maar toen werd mijn zus boos. Ze zei: "als de R voor Rex is dan moet de B voor Benzey zijn. En de C voor Carla". Dat laatste heb ik trouwens niet al te serieus genomen want zoals je hieronder kunt zien heb ik bij de C voor Canon gekozen. 

Canon
En de rede dat ik bij de C voor Canon ging, was omdat ik in november een jaar mijn Canon heb. Ik ben er echt heel erg blij mee en sinds ik mijn camera heb ben ik foto's maken alleen maar leuker gaan vinden. Verder vind ik deze foto zo gaaf geworden en ik moet bekennen dat ik er best wel trots op ben. Ik vind de foto vooral heel erg leuk, omdat ik op de foto mijn favoriete trui aan heb en de prachtige ring die ik heb gekregen van mijn  lieve vriend.

Dromen
Bij de letter D hoefde ik niet lang na te denken over welk woord erbij paste. Dromen, iets wat ik veel doe en wat ik veel heb. Maar wat voor foto ik daarbij wou maken was dan weer een stuk ingewikkelder. Maar ik heb bedacht dat het iets simpels moest zijn en daar ben ik goed in geslaagd. De rede dat het simpel moest zijn, is omdat al mijn dromen ingewikkeld zijn of nog onbereikbaar. 

Eten 

Lekker voor de hand liggend hè? Maar mijn motto is al een hele lange tijd "als je niet eet ga je dood" en daarom koos ik toch na heel lang wachten voor het woord eten. En hoe ik dat in vredesnaam op de foto ging zetten vond ik heel erg moeilijk en ik moet dan ook zeggen dat ik niet 100% tevreden met het resultaat ben, maar ik vind hem toch beter gelukt dan verwacht. 
Liefs,
Marielle

Pretending to be happy when you're in pain is just an example of how strong you are as a person.
Ik ben het hier zo mee oneens. Want ik denk dat als je niet je emoties laat zien, je juist een heel zwak persoon bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten