donderdag 15 mei 2014

My blog essentials

Iedereen die blogt heeft wel van die kleine dingetjes die ze gebruiken bij het bloggen. In het artikel van vandaag heb ik alle dingen die ik nodig heb tijdens het bloggen op een rijtje gezet. De foto hierboven heb ik gemaakt op mijn whiteboard. Lees snel verder om al mijn blog essentials te bekijken! 

Fotografie

Voor de foto's die ik maak gebruik ik de canon eos 600D. Ik heb deze camera zelf gekocht in november 2013. Ik heb er heel erg hard voor gespaard en ik ben ongelooflijk blij dat ik hem heb gekocht! Ik heb er geen moment spijt van gehad. Als je nog een spiegelreflexcamera zoekt is dit zeker een aanrader.
Ik ben van plan om in de zomervakantie wat meer onderzoek te doen over hoe de camera nog meer werkt en meer zelf diafragma en dergelijke in te kunnen stellen. 
Soms gebruik ik de FUJIFILM camera, maar dat doe ik vooral als ik ergens heen ga wat ik graag wil fotograferen maar waarvoor ik mijn canon niet mee durf te nemen. Of zoals bij de foto van mijn canon gebruik ik dit fototoestelletje. Wat een voordeel is aan een digitale camera is dat het een stuk lichter en makkelijker mee te nemen is, maar de fotokwaliteit is over het algemeen gewoon een stuk minder goed.
Verder gebruik ik de site picmonkey.com om mijn foto's te bewerken. Picmonkey is voor de meeste dingen gratis en is heel makkelijk in gebruik. Verder zijn er genoeg filters en lettertypes om een beetje te kunnen variëren! 

Notitieboekjes

 Voor mijn blog gebruik ik mijn blogboekje. Een tijdje geleden heb ik een heel artikel hierover geschreven, waarin ook staat wat ik allemaal opschrijf in dit boekje. Klik hier om naar dat artikel te gaan.
 Verder heb ik ook een notitieboekje waarin ik allemaal quotes in opschrijf. Zoals jullie waarschijnlijk niet hebben kunnen missen staat aan het einde van elk artikel een nieuwe quote. Deze quotes heb ik allemaal een keer opgezocht op pinterest en vervolgens opgeschreven in dit notitieboekje. En daar haal ik die weer uit als ik ze weer nodig heb.


Als laatste maak ik voor mijn blog gebruik van mijn bullet journal. Ook hier heb ik al eerder een artikel over geschreven en die kun je hier bekijken.

 Inspiratie

Wat ik nog meer nodig heb voor mijn blog is inspiratie. Vanzelfsprekend maar wel uiterst belangrijk. Ik haal mijn inspiratie overal vandaan. Uit tijdschriften maar vooral ook heel erg uit het dagelijks leven. Als ik overdag iets tegen kom waar ik een artikel over kan maken schrijf ik het meteen op en werk ik het later uit. Op een gegeven moment zet je alles wat je ziet om in ideeën voor je blog. En dat is echt heel fijn want zo kom je steeds weer op leuke nieuwe creatieve dingen.

Overig

Wat ik sinds ik van school ben gewisseld in 2012 heel belangrijk vind is support en steun van mensen die van mijn blog af weten. Wat ik ook zeker krijg. Een aantal lieve vriendinnen vinden het heel leuk dat ik nog elke dag blog en steunen mij hier echt heel erg in. Verder heb ik een lieve vriend waarvan ik weet dat hij regelmatig mijn blog leest wat ook een heel erg goed gevoel geeft.

Liefs
Marielle

If you can't stop thinking about it, don't stop working 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten