maandag 23 juni 2014

Mijn 10 favoriete quotes

Zoals je waarschijnlijk niet is ontgaan staat er onder elk artikel dat ik schrijf een quote. Ik ben namelijk echt gek op quotes, gewoon omdat er altijd wel een waarheid uit te halen is. En ik denk dat ze je echt op kunnen vrolijken als je in een dipje zit of wanneer je het gewoon allemaal echt niet ziet zitten. 

Soms denk je nou eenmaal gewoon wat te donker. Als je alleen maar denkt aan de problemen die je allemaal hebt gaat het je alleen maar zwaarder vallen. Maar als je denkt aan de mogelijkheden die je hebt krijg je meer kansen en zie je meer de positieve dingen. 
Ik denk niet dat je iemand nodig hebt om je beter te maken of je een ander inzicht te geven. Je kan het best zelf, maar ik denk dat iedereen iemand nodig heeft om naast je te staan. Omdat iedereen aandacht en liefde nodig heeft en iedereen wilt iemand waar tegen die alles kan zeggen en die persoon je toch niet zal veroordelen. En ik denk dat als je zo'n persoon niet hebt je je heel erg arm kunt voelen. Aan wie denk jij als je iemand nodig hebt om je verhaal aan te horen? Je ouders, broers, zussen, vrienden, vriendinnen?
Je moet jezelf de tijd gunnen om te doen wat je leuk vind. Doe iets waar je zelf zin in hebt en iets waar je echt van geniet om te doen. Als ik iets zou moeten bedenken om lekker zelf mee bezig te zijn zou dat zeker bloggen, fotograferen of lezen zijn. En ik vind dan ook dat ik daar veel te weinig tijd voor vrij houd. En ik vind ook dat ik dat zeker wat meer zou moeten doen.
Ik weet niet of je het herkent, maar ik ben zo'n persoon die het zichzelf nogal graag moeilijk maakt. Ik denk over de meest complexe dingen na en elke mogelijkheid die er voor iets zou kunnen zijn ga ik na. Soms moet je gewoon de dingen laten gaan zoals ze gaan. Maar dat is best lastig als je de touwtjes graag zelf in handen houd.
Dit vind ik echt een hele belangrijke quote. Omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat je met mensen om zou gaan, die jou gewoon niet respecteren en accepteren voor wie je bent. Waarom zou je daar mee om blijven gaan? Waarom zou je mensen vrienden noemen terwijl ze eigenlijk achter je rug om over je praten. Ik snap het niet. Dus als jij je aangesproken voelt, dat je met mensen omgaat die je niet eens echt kennen of dergelijke: lees de quote, laat hem tot je door dringen en doe er iets mee.
Volgens mij heb ik het al eerder gezegd op mijn blog, maar ik ben gewoon een van die mensen die zo graag van alles wilt doen. En dan het wil overhaasten. Terwijl dat vet zonde is want je hebt nog een heel leven voor je en je moet de goede dingen niet overhaasten, daar moet je de tijd voor nemen en iedere seconde van genieten.
De hele wereld op België, Nederland en Duitsland na moet ik nog bezoeken. En ik kan niet wachten tot het zover is. Ik weet zeker dat ik enorm van reizen ga houden en dat ik enorm veel leuke mensen ga ontmoeten tijdens mijn reis.
Deze quote past heel goed bij mij. Elke keer als ik dacht dat ik in een diepe put was gegooid kon ik alleen maar weer de goede kant op en de goede dingen doen. Iedere keer als ik iets was verloren kreeg ik er het dubbele voor terug. En ik denk dat dat het leven wel is "you've got to fall before you fly".
En dan als laatste de quote "enjoy every moment" omdat je eigenlijk niet genoeg van het leven kan genieten. Alle kleine dingen die je doet elk stapje die je zet is een stap waarin je groeit en je zou daar elk moment van de dag van moeten genieten. Soms staan we daar denk ik echt te weinig bij stil. Voor je het weet is het over.

Oh ja,  de allereerste foto, is nummer 1 van de top 10. ♥ Aangezien hieronder nog een quote staat staan er dus eigenlijk 11 quotes in dit artikel. :)

Liefs,
Marielle
We don't meet people by accident. 
They cross over path for a reason.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten