vrijdag 11 juli 2014

Stash: my notebooks

Misschien is het een typisch bloggers-dingetje of misschien is het gewoon typisch Marielle. Maar het viel me toen ik bezig was met mijn kamer opruimen op, hoeveel notitieboekjes ik wel niet heb. En ieder boekje heeft een andere functie. Aangezien ik gister ineens heel weinig inspiratie had besloot ik een artikel te schrijven over al mijn notitieboekjes en waar ze voor zijn :).

Laat ik beginnen met de kleine Paul Frank boekjes. Deze boekjes gebruik ik eigenlijk vooral voor kleine aantekeningetjes en to do lijstjes. Gewoon omdat de boekjes zo lekker klein en makkelijk mee te nemen zijn.
Dit boekje gebruik ik nu eigenlijk niet meer, maar er staan een heleboel achterlijke foto's in van mij samen met een vriendin. Het is wel echt super grappig om terug te kijken.
Zoals er al op staat is dit mijn Day Zero Project notebook. Hierin staan al mijn doelen met potlood geschreven en als ik het doel dan heb gehaald schrijf ik het doel met stift zodat het lekker overzichtelijk wordt. Verder werk ik er doelen in uit zoals:  "schrijf een maand lang elke dag iets op waar je dankbaar voor bent."

Dan een van de wat nieuwere notitieboekje. Dit boekje gebruik ik als een soort dagboek. Of nou ja, ik ben daar heel slecht in want ik heb nu al bijna twee weken er niks in geschreven. Maar ik vind het gewoon zo leuk om dan over een jaar weer terug te kunnen lezen wat ik op een dag heb gedaan en tja...
Dit notitieboekje hebben jullie waarschijnlijk al wel eens eerder voorbij zien komen. Dit is namelijk het boekje waarin ik alle quotes op schrijf die ik voor mijn blog gebruik. Ik vind het handiger om eerst wat quotes op te zoeken en hierin op te schrijven, omdat ik dan minder snel dezelfde quotes zal gebruiken dan wanneer ik gewoon op het moment dat het artikel af is een quote op internet op zoek. (snap je het nog? haha)
Dit boekje kreeg ik zo'n 5 jaar geleden van mijn moeder. En ze zei dat ik hem alleen mocht hebben als ik er heel zuinig mee zou doen. Nou zo gezegd zo gedaan. Want ik heb hem nog steeds zonder dat er ook maar iets in is geschreven... Er zitten alleen wat foto's in.
Mijn bulletjournal. Hier heb ik een tijdje geleden een artikel over geschreven. Klik hier om er naar toe te gaan.
Hier schrijf ik in welke boeken ik allemaal al heb gelezen. Voor mijn DZP wil ik 100 boeken lezen en aangezien dat niet in mijn DZP boekje allemaal uitgewerkt kon worden heb ik daar een apart boekje voor gekozen.
En dit boekje heb je misschien ook al eens gezien op mijn blog: het is namelijk mijn blogboekje. Ik schrijf hier al mijn ideeën in op, wat planningen, tips en lijstjes van dingen die met mijn blog te maken hebben.
En dan als laatste deze twee notitieboekjes die ik nog niet echt voor een bepaald ding gebruik. Ik denk dat ik ze gewoon voor het komende schooljaar ga gebruiken. 

Liefs,
Marielle
Every sunset gives us one day less to live.
But every sunrise gives us one more day to hope.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten