maandag 27 juli 2015

All those little fairytails: Efteling.

Zondag 19 juli

De efteling, het is écht mijn favoriete attractiepark. Ik kon dan ook niet wachten om er eindelijk naar toe te gaan! Samen met mijn vriend, mijn broertje en een vriend van hem vertrokken we om half 9. Na een reis van twee uur kwamen we om kwart voor 11 het park in. Ik was super enthousiast, gewoon omdat ik wist dat ik hier een hele dag zou gaan lopen. Ik kon eindelijk mooie foto's maken in het park en genieten van alles om me heen. Allereerst gingen we naar de fata morgana. Wat ziet dat er toch mooi uit daar he...
We besloten dus om te beginnen bij de Fata Morgana. Een attractie waarin je met een stuk of 16 mensen in één bootje zit. De boot neemt je mee langs allemaal prachtige scénes. Er staan levensechte poppen allemaal in een Arabisch thema. In mijn herinnering rook het daar altijd ontzettend lekker, maar dat was vandaag niet het geval. Ik weet niet of dat komt omdat we er gewoon vroeg in de ochtend waren of door iets anders. Het was er gewoon niet.
Wat ik heel bijzonder vond om te zien, was dat er ook makkelijk gehandicapten mee kunnen in deze attractie. Als het nodig is zetten ze de draaiband gewoon stil namelijk. Daarnaast helpen de Efteling medewerkers ook als dat nodig is met het plaatsen van de persoon in de boot. Echt heel tof om te zien. Oh, op de foto zie je trouwens de boot en de wachtrij. Wat ik persoonlijk heel vervelend vind, is dat je weleens mensen voor je hebt lopen die dan gewoon compleet niet opletten en dus steeds de hele boel ophouden. Nou zo'n type liep er natuurlijk weer voor ons.. GRRR.
Nadat we de Fata Morgana uitkwamen begon het keihard te regenen. We hadden goede hoop op dat het een kort buitje was. Helaas was dat niet het geval. Pas na ongeveer twee uur stopte het met regenen, ondertussen waren wij allang doorweekt. Het was wel een beetje een domper voor mijn goede moed. Ik had er namelijk ontzettend veel zin in gehad en als het weer dan niet meewerkt... Is dat écht een tegenvaller. Ondanks dat zie je me lachend op de foto, als je eenmaal doorweekt ben maakt het allemaal niet meer uit namelijk. We zagen wel een heleboel mensen met Efteling poncho's. Wat bleek later? Die zijn €6,00 per stuk! Echt belachelijk duur, ik kan me niet voorstellen waarom zoveel mensen zo'n ding zouden kopen. Die gebruik je één keer?!
In de Efteling staan op verschillende plekken deze kijksleutels. Ik vroeg me altijd af waarvoor ze nou precies waren, maar volgens Sam zijn dat fotogenieke plekjes. Nou ik heb er geen één gezien waarbij ik een mooie foto had kunnen maken eigenlijk. Wel dat het een leuke poging was, maar het was het dan zeg maar net niet.
Op de linkerfoto zie je de foto door zo'n kijksleutel en op de rechterfoto zie je een foto die letterlijk een meter verderop is gemaakt. Nou ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind de rechterfoto ook echt gewoon een stukje mooier dan die linker... 
Ik denk niet dat ik kan uitleggen hoe blij ik was toen ik dit treintje weer zag. Ik was er al eerder mee op de foto geweest, maar toen met een goede vriendin van mij. Toen ik hem weer zag moest ik er gewoon weer mee op de foto. Ik denk dat dit een beetje een traditie zal worden, want ik kan de trein niet meer zien zonder dat ik er mee op de foto wil haha! 
Lady's and gentleman I present: Jelmer. Mijn vreemde gekke broer(tje). Ik maakte deze foto toen we in het treintje zaten. Sam was nog nooit met de trein meegegaan, dus het was hoogtijd. Voor mij was het de tweede keer, waardoor het wel iets minder leuk is. Maar je moet het gewoon een keer gedaan hebben. In ieder geval probeerde ik een leuke foto te maken van mijn broertje, onmogelijk. Side note: hij had gel in zijn haar dit dag (wat hoog uitzonderlijk is), maar dat was er allemaal uitgespoeld door de regen Die trein waarmee ik op de foto ben geweest staat trouwens voor het kleine treinstation, hier stapte wij op.
Naast het kleine treinstation heb je ook een écht station. Ik vind dit echt denk ik het allermooiste wat er in de Efteling te zien is. Het lijkt gewoon zo ontzettend echt allemaal. Er is een snackbar waar je eten kun kopen en er staan allemaal stoelen en tafels waar je lekker kunt zitten. Het is echt ontzettend schattig!
We kwamen langs een snoepwinkeltje (in het midden van het park) waar ze echt ontzettend lekkere dingen verkopen. Ik verwachtte eigenlijk dat alles daar belachelijk duur was, maar deze héérlijke lolly kostte maar 75 cent! Als ik dat de vorige keer ook had geweten... Dan had ik veel meer geld aan deze lolly's uitgegeven! 
Ook staat dit ontzettend toffe bord vlakbij de Baron in de Efteling. Ik als YouTuber moest daar uiteraard mee op de foto! Ik vind de foto's dan ook ontzettend leuk geworden. Beetje jammer dat ik er op allebei de foto's precies hetzelfde bij zit. Wat ik heel leuk vond om te zien, was dat het echt een geliefd bord is. Er zijn echt ontzettend veel mensen mee op de foto gegaan! 
We liepen ook nog langs een gebouw waar ze allemaal kleine huisjes hadden staan. Het zag er echt ontzettend schattig en fotogeniek uit. Ik ben dan ook aardig losgegaan met mijn camera, ik zal jullie verdere foto's besparen. Ik weet niet meer hoe dit gebouwtje heet helaas... 
Om half 3 gingen we naar de show Ravelijn. Ik wist echt niet wat ik ervan moest verwachten, maar eenmaal geweest was het toch wel heel leuk. De show duurde ongeveer 20 minuten en ik denk dat het best wel een must see is als je naar de Efteling gaat. De show is wel Nederlands, dus ik denk dat het voor buitenlanders niet heel interessant is. Maar het is gewoon héél mooi in elkaar gezet.
VILA VOLTAAAA. Dit gebouw vind ik zo mooi. Van binnen en van buiten. Zoals je misschien wel weet is vila volta een 'madhouse'. Als je eenmaal binnen bent weet je niet meer wat nou boven is en wat onder. Dat maakt het zo leuk, je snapt niet wat je ziet. Persoonlijk vind ik dat echt ontzettend vet en ik zou dan ook iedereen aanraden om dit huis een keer te betreden!
Uiteindelijk belanden we in Lavenland. Ontzettend schattig en ook weer heel fotogeniek. Ik ben ook hier aardig losgegaan. Ik vind dit allemaal gewoon zo ontzettend leuk bedacht. Ik vraag me echt af wie het gezicht is achter de laven. Eigenlijk vraag ik me sowieso af wie het gezicht is achter Efteling. Dan bedoel ik alle leuke sightseeing dingen zoals Lavenland en het sprookjesbos.
Sam en ik maakte deze fabulous selfie in zo'n karretje in Lavenland. Stiekem vind ik het nog best een leuke foto geworden en dat terwijl Sam ontzettend nodig moest plassen toen ik deze foto van ons maakte :').
Wist je trouwens dat de Efteling een eigen museum heeft? Ik snap eigenlijk niet waarom die binnen de Efteling is, het is ook gewoon leuk om te zien als je niet in de Efteling bent. Ik moest er gewoon even een rondje lopen binnen. Zo kwam ik tot de ontdekking dat de Efteling vroeger gewoon een groot park was. Het sprookjesbos is al wel heel oud maar verder bestond het voornamelijk uit groen. Zo leuk! 
Natuurlijk moesten we ook meerdere keren in mijn favoriete attractie: de Vogelrok! Het is eigenlijk helemaal niet zo'n bijzondere attractie, maar doordat het zo donker is binnen lijkt het heel wat. Ik kan me dan ook goed herinneren dat we vroeger altijd 8 keer achter elkaar in deze attractie gingen. Gewoon omdat het hier nooit zo belachelijk druk is, maar het wel een hele leuke attractie is.
Oh ja. De Baron, die reed mooi niet toen wij er waren. Dat was wel echt een enorme bummer. Ik was namelijk super exciter om erin te gaan! Natuurlijk lijkt het me tegelijkertijd zoo eng. Maar ik wil er gewoon in en dat hij dan niet open is... Dat is gewoon echt een teleurstelling. 
Helemaal aan het einde van de dag vlak voordat we weg zouden gaan, gingen we nog even langs het sprookjesbos. Hier heb ik helaas niet heel erg van kunnen genieten aangezien we op het laatste moment besloten om toch nog even naar de Vliegende Hollander te gaan (die ook de hele dag dicht was geweest). Maar ik heb wel degelijk een aantal leuke foto's gemaakt:
 Stomme ezel was defect... :(

In ieder geval komt het er dus op neer dat ik een heerlijke dag in de Efteling heb gehad. Bedankt voor het lezen van dit lange artikel. 

Liefs,
Marielle

Volg mij op social media: Bloglovin • YouTube • Instagram • Twitter

2 opmerkingen: