vrijdag 24 juli 2015

VidFriday: tienertoeren (+ fotoverslag)

Zoals je waarschijnlijk niet gemist hebt als je mijn blog al een tijdje volgt is dat ik de afgelopen twee weken op tienertoer ben geweest. Dit houd in dat wij bij NS een tienertoer kaart hebben gekocht voor €33,- hiermee kan je binnen 2 weken drie dagen door Nederland reizen. Dit geld in de treinen, maar ook in een aantal bussen! Super leuk natuurlijk. Ik vond het een hele leuke ervaring. We hebben een heleboel leuke dingen gedaan en die zal ik aan de hand van foto's en een video vertellen!




Dag 1

Om half 9 sprak ik af met Yasmin en Nikki (de vriendinnen met wie ik de tienertoer ging doen) om samen naar het station te kunnen fietsen. Om 9 uur stapte we de trein in, bestemming: Den Haag Centraal. We gingen de eerste dag namelijk naar Madurodam!
Voor het geval je het niet kent, Madurodam is eigenlijk Nederland in het klein. Het is een enorm fotogenieke plek, wat écht de moeite waard is als je van fotografie houd. Nou vind ik dat je sowieso één keer in Madurodam moet zijn geweest.
Dit is de VrouwenBasiliek in Maastricht ♥. Ik heb ontzettend goede herinneringen aan deze stad, dus een foto van een gebouw uit Maasticht kon niet ontbreken.
Binnen Madurodam is een kleine speeltuin. Wij als 17-jarige hebben daar natuurlijk énorm van genoten. Ik ging los op de graafmachine en ik kwam erachter dat ik nog steeds ontzettend soepeltjes ben op de kabelbaan. not
Vlak voor we weg gingen was het grote moment voor mij eindelijk daar! We gingen naar de klompenfabriek. Dit is een gebouwtje in Madurodam, waar je voor één euro de auto kan laten rijden met een klompje erin.  Deze kun je dan uit de auto pakken om mee te nemen als souvenier. Echt ontzettend leuk. Toen ik klein was ging ik namelijk altijd met mijn opa en oma naar Madurodam en toen kon ik me die klompjes herinneren. Maar ze waren nergens meer in huis! Nu heb ik dus eindelijk weer mijn eigen stel klompjes. Haha, ik moet bekennen dat ik de hele ochtend in Madurodam heb gezeurd om de klompen en dankzij Yasmin heb ik ze nu! (we konden ze namelijk niet vinden, dus Yasmin had het gevraagd aan een medewerker van het park).
Voor we weg gingen maakte we nog even deze foto! In het midden zie je Nikki en rechts is Yasmin (a.k.a Yassin).
Toen we uit Madurodam kwamen rond een uurtje of twaalf, leek het ons op de een of andere manier een goed idee om naar het centrum van Den Haag te lopen. We kwamen door een bos heen wat best leuk was, maar daarna kwamen we dwars door een woonwijk. Daardoor dachten we dat we helemaal verkeerd gingen. Maar Nikki besloot het even aan iemand te vragen en die vertelde ons dat we goed gingen en dat we er bijna waren. 
In het centrum van Den Haag kwamen we deze man tegen. Hij begon een heel verhaal tegen ons waarvan ik de helft niet begreep. Hij sprak namelijk half Nederlands en dan ging hij weer verder in het Engels. Hij was een film over Michael Jackson aan het maken zei die. Volgens mij was ie niet helemaal goed, want hij filmde met een verouderde blackberry. Nou die kwaliteit foto/video is niet echt wat je wilt...
Nadat we in Den Haag zijn geweest gingen we nog even naar Leiden, waar we denk ik zo'n drie kwartier hebben gelopen. Het was erg leuk, maar iedereen begon een beetje moe te worden waardoor het een goed idee was om naar huis te gaan. (ook al wou ik nog wel blijven). Yasmin kocht trouwens wat boeken in dit ontzettend schattige boekwinkeltje op de foto. Ik ben tot de conclusie gekomen dat boekenwinkels leuk zijn. 
Oow ja, deze foto maakte Yasmin en ik om vervolgens bij Nikki in te stellen als profielfoto toen ze even naar de wc ging. We hadden er zelf ontzettend veel lol om en gingen er vanuit dat ze dat voorlopig niet zo zien. Maar volgens mij kregen we dezelfde avond nog een berichtje dat ze het had gezien...

Dag 2



Op de tweede dag besloten we wat later de trein te nemen, we hadden namelijk pas een activiteit gepland om half 1. Het was een aardig eindje reizen, maar als we om 10 uur weg zouden gaan zouden we het wel redden.
Om de tijd te doven in de trein maakte ik wat foto's en keek Yasmin passievol uit het raam. Ik deed haar na, omdat ik ook zo'n passievolle foto wou. Goed gelukt al zeg ik het zelf. :')
Toen we erachter kwamen dat we de verkeerde bus hadden genomen in Utrecht moesten we dus een heel stuk terug waardoor we toch redelijk laat aan kwamen bij de bestemming.
De bestemming was namelijk Jump Square! Een super tof trampoline gebouw waarin je je zeker een uur kunt vermaken. Voor de zakelijke kant moet je maar even kijken op de site van jump square! Maar het is zeker een aanrader om een keertje te doen. Je kunt een uur of twee uur springen. Maar ik zelf vond één uurtje genoeg. Ik was na de eerste tien minuten namelijk al helemaal dood. Per uur kost het €13,- wat echt een prima bedrag is naar mijn idee. Je krijgt er ook sokken bij en die mag je houden. Niet dat je daar wat aan hebt, maar hey het idee is leuk.
Na wat problemen door mij (ik was mijn portomonnee vergeten in het kluisje en die zat daarna voor een uur op slot) kwamen we weer terug bij Utrecht centraal. We genoten van een lekker drankje waarna we nog even de stad in gingen.
We liepen onder de dom door, waar we buiten een man zagen staan. Nikki wilde héél graag naar boven in de dom, maar het was al na 6 uur dus het was vrijwel onmogelijk. Ze vroeg aan de man of er nog rondleidingen waren. Die waren er niet... De man zelf ging echter nog wel naar boven om de klokken te luiden en hij vroeg of we met hem mee wilden. Nou dat wilden we natuurlijk wel!
Zo gezegd zo gedaan, wat een ontzettend coole ervaring vond ik dat zeg. Ik voelde me wel een beetje schuldig tegenover Sam omdat ik eigenlijk met hem de Dom zou beklimmen als we in Utrecht zijn over minder dan een maand. Maar zo'n kans kan ik natuurlijk niet laten schieten.
Het uitzicht is echt adembenemend vanaf de Dom. Ik vind het op foto's ook gewoon niet zo mooi als in het echt. Dit moet je gewoon een keer gezien hebben!
Do I need to say more? :)
We liepen nog langs wat leuke winkeltjes in een rondje terug naar het station. Ik vond het een hele geslaagde dag. 

Dag 3

 Amsterdaaaam. Fave city ladies and gentleman. Ik was echt ontzettend blij dat we toch nog een bezoekje aan onze hoofdstad gingen doen. We gingen namelijk voor een piercing! Waar kan je dat nou beter laten zetten dan in Amsterdam?
 Ik zag deze super mooie vespa en ik moest er even een foto van maken. Ik wilde graag een rode vespa, maar nu ik deze heb gezien twijfel ik een beetje. Misschien moet ik ook maar gewoon geen scooter nemen. Maar het is gewoon zo mooi!
 In dit straatje naast het gemeentehuis zat de winkel waar Yasmin haar piercing wou laten zetten. Nou jongens wat een ramp was dat. Voor mij dan, niet voor haar. Ik besloot mee te gaan naar boven toen de piercter vroeg of we meegingen. Nou slechtste beslissing ooit. Toen het staafje door Yasmins oor ging werd ik een beetje licht in mijn hoofd. Volgens mij had ik er meer last van dan zij zelf... Ik vind het zelf ook echt ontzettend leuk die helix piercings, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet durf.
 Jongens wat een prachtig station vind ik dit toch!
 Rond een uurtje of twee besloten we dat we naar Rotterdam wilde. Ik was nog nooit in Rotterdam geweest dus mij leek het ontzettend vet. Het was even zoeken met welke trein we moesten want we hadden de ander gemist op één minuut.
 Helaas stapte we in een trein waar je toeslag voor moest betalen dus moesten we uitstappen bij schiphol. Wat voor mij totaal geen probleem was want ik hou van schiphol. Ik wou eigenlijk het liefst vliegtuigen kijken, maar dat hebben we niet gedaan. We hebben gewoon een rondje gelopen langs alle winkeltjes.
 Oh ja, hier een foto van de piercing. Echt ontzettend tof vind ik het. Stiekem ben ik een beetje jaloers.
 Wauw. Je kan veel zeggen over Rotterdam maar ze hebben wel een prachtig station. Verder vind ik niet zoveel aan de stad geloof ik. Ik hou gewoon zo van die oudheid in een stad en dat heeft Rotterdam natuurlijk niet.
 Na even door de stad te hebben gelopen zijn we wat gaan eten bij een restaurant. We kwamen terecht bij iets genaamd de Bazar. Wat vond ik dit eng. Ik ben nooit zo van het buiten de deur eten dus dit was best een grote stap voor mij. Gelukkig was het eten erg lekker. Ik zou hier zeker nog een keer komen als ik in de buurt was. Het was ook niet zo'n dure tent. Voor een glas ijs thee betaalde je €2,70 en dan kreeg je een glas waar je eigenlijk de hele avond mee kon doen, zo groot was hij. Ik koos uiteindelijk de spareribs, wat wel weer een beetje vertrouwd was.
Kijk wat een schattig interieur het restaurantje had! Ik vond het er echt helemaal bij passen. Er zat trouwens ook een hotel naast die bij het restaurant hoorde, maar gelukkig kun je er ook gewoon zo binnen lopen. Echt een aanrader dus!
 Zo. Na een heerlijke dag werd het tijd om weer naar huis te gaan. Toen we terug bij het centraal station waren hingen er ineens allemaal vlaggetjes. Ik weet niet waar dat goed voor was. Maar het was wel een leuk gezicht.
We maakte deze leuke foto nog in een foto hokje als herinnering aan drie fantastische dagen, deze gaat in mijn smashbook!

Natuurlijk heb ik ook gefilmd tijdens de tienertoer. De video kun je hieronder bekijken!


Liefs,
Marielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten